//Marie
maanantai 1. huhtikuuta 2013
Bok 1 - Optimal marknadskommunikation
Den första boken jag valt att läsa handlar som inläggets rubrik redan berättar, optimal marknadskommunikation. Den är skriven av Michael Dahlén och Fredrik Lange. Boken är väldigt omfattande och skulle därför även passa som kursbok enligt min åsikt, den ger täckande grunder inom marknadskommunikation och lite till.Boken behandlar alla delar som man måste kunna för att planera effektiv marknadskommunikation. D.v.s. budgetering, målsättningar och målgruppsanalyser. De nästa kapitlen handlar mest om varumärken och positionering. Man får även nyttiga kunskaper kring reklam, exempelvis planering och dess utformning, vilka medier som är nyttiga och inflytesrika etc. Den innehåller också kapitel om alternativa kommunikationssätt som PR, CSR, opinionsbildning och säljfrämjande aktiviteter. Man kan även hitta en del forskningsresultat i boken som stöder teorin, därför blir den väldigt mångsidig. För denna kurs är alltså boken ytterst passande då vi skall skapa en hemsida åt ett företag och använder då oss av en av dessa medier, nämligen internet och Facebook.
//Marie
//Marie
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti