The Internet
Marketing Academy
Developing
an Internet Marketing Strategy
Sitter
för tillfället med 38,4 graders feber och försöker lite sammanfatta det jag
läst, boken handlar om webbaserade marknadsföringsstrategier och vilka olika
koncept som hör till detta. Orsaken till varför jag valde denna text är väl
egentligen två olika, främst för att detta är någonting som intresserar mig i
och med att mitt huvudämne är informationssystem men även för att jag tror att
detta är någonting som är väldigt essentiellt i dagens form av
marknadskommunikation, en stor del av marknaden nås genom olika former av
informationspublicering på internet.
Det
som är intressant med denna typ av bok eller text är att det är skrivet mera
som en slags guide för hur läsaren skall genomföra vissa saker för att uppnå
tänkta mål, detta inom detta ämne tycker jag gör läsningen mera intressant och
driver även mig som läsare till att tänka efter hur jag själv gör likadana
saker i min egen verksamhet.
Exempel
på det som beskrivs i boken är många, dock är det värt att nämnas att många
företag inte helt enkelt har en klar online strategi, man vet inte vad som är
målet med ens online profil och vidare vet man dessvärre inte heller hur man
mäter effekten av denna.
Efter
att ha läst denna bok inser jag att denna text kanske var lite väl enkel, hur
som helst ser jag inte detta som någonting endast negativt eftersom att det
bedriver i alla fall mig som läsare att ta reda på mera om de olika ytligt
beskrivna rubrikerna i boken. Vidare kommer jag att använda det som jag läst
här för att läsa vidare om likadana ämnen men kanske då på ett sådant vis så
att man istället för att läsa en kort bok om hela ämnet överlag väljer att läsa
flera böcker som beskriver de olika beståndsdelarna om online
marknadskommunikation mera grundligt.
//Robert
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti