torstai 28. maaliskuuta 2013


The Internet Marketing Academy
Developing an Internet Marketing Strategy



Sitter för tillfället med 38,4 graders feber och försöker lite sammanfatta det jag läst, boken handlar om webbaserade marknadsföringsstrategier och vilka olika koncept som hör till detta. Orsaken till varför jag valde denna text är väl egentligen två olika, främst för att detta är någonting som intresserar mig i och med att mitt huvudämne är informationssystem men även för att jag tror att detta är någonting som är väldigt essentiellt i dagens form av marknadskommunikation, en stor del av marknaden nås genom olika former av informationspublicering på internet.

Det som är intressant med denna typ av bok eller text är att det är skrivet mera som en slags guide för hur läsaren skall genomföra vissa saker för att uppnå tänkta mål, detta inom detta ämne tycker jag gör läsningen mera intressant och driver även mig som läsare till att tänka efter hur jag själv gör likadana saker i min egen verksamhet.

Exempel på det som beskrivs i boken är många, dock är det värt att nämnas att många företag inte helt enkelt har en klar online strategi, man vet inte vad som är målet med ens online profil och vidare vet man dessvärre inte heller hur man mäter effekten av denna.

Efter att ha läst denna bok inser jag att denna text kanske var lite väl enkel, hur som helst ser jag inte detta som någonting endast negativt eftersom att det bedriver i alla fall mig som läsare att ta reda på mera om de olika ytligt beskrivna rubrikerna i boken. Vidare kommer jag att använda det som jag läst här för att läsa vidare om likadana ämnen men kanske då på ett sådant vis så att man istället för att läsa en kort bok om hela ämnet överlag väljer att läsa flera böcker som beskriver de olika beståndsdelarna om online marknadskommunikation mera grundligt.

 

//Robert

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti